Mohammadi Afgha

My photo
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران

Sunday, September 18, 2022

-

 شاهزاده رضا پهلوی : خشم خود را به اتحاد برای رسیدن به فردای بدون جمهوری اسلامی پیوند بزنیم...

شاهزاده رضا پهلوی در پیامی ضمن اعلام عزای عمومی در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه در سوگ مهسا امینی و «همه فرزندان جان‌باخته ایران»، تاکید کرد ملت ایران باید سوگ و خشم کنونی خود را به همبستگی ملی برای رسیدن به فردایی بدون ظلم و ستم جمهوری اسلامی پیوند بزند.

شاهزاده رضا پهلوی در پیامی اعلام کرد: «قتل تکان‌دهنده ژینا (مهسا) امینی به دست رژیم ضد ایرانی و زن‌ستیز جمهوری اسلامی، احساسات عموم ملت ایران را جریحه‌دار کرده است.»

او افزود: «این احساس مشترک، این سوگ ملی، این خشم ملی، نمودار عزم و اراده ملتی است که برای احقاق حقوق خود تا پای جان ایستاده است. مقاومتی ۴۳ ساله که با خون ندا رنگین شد و با خون ژینا پایان نخواهد یافت. ما نیاز داریم تا این سوگ و خشم را بیش از پیش به همبستگی ملی و امید به فردایی بدون ظلم و ستم جمهوری اسلامی پیوند بزنیم.»

شاهزاده رضا پهلوی گفت: «امروز مردم سقز نشان دادند که اجازه نمی‌دهند این جنایت عریان، با خاکسپاری دختر بی‌گناه شهرشان، ژینا، به فراموشی سپرده شود. اما ژینا فقط دختر سقز نبود. او فرزند ایران بود؛ و یک ایران امروز دادخواه فرزندانش است؛ دادخواه ندا و پویا، پژمان و نیکتا، وحید و نوید، ریرا و ژینا.»

او خاطرنشان کرد: « از این رو، بیاییم یکشنبه و دوشنبه ۲۷ و ۲۸ شهریور، در روزهای عزای عمومی و سوگواری ملی برای ژینا امینی، یاد و نام او و همه فرزندان جان‌باخته ایران را گرامی و زنده نگه داریم.»

شهبانو فرح پهلوی نیز در پیامی در واکنش به «مرگ دلخراش ژینا (مهسا) امینی به دست رژیم زن ستیز جمهوری اسلامی» نوشت: «بار دیگر فرزندی از ایران زمین به دست گزمه‌های حکومتی ضد ایرانی جان خود را از دست داد. من به عنوان یک مادر ایرانی این مصیبت بزرگ و دردناک را به مادر و پدر ژینا و بازماندگان او از صمیم قلب تسلیت می گویم.»