Mohammadi Afgha

My photo
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران

Monday, September 19, 2022

-

 اعتراضات به قتل مهسا امینی به تهران و شهرهای بزرگ ایران کشیده شد...


در حالی که اکثر شهرهای کردنشین ایران صحنه اعتراضات و اعتصاب هستند، تجمع و تظاهرات معترضان به قتل مهسا امینی به تهران، اصفهان و رشت کشیده شده و نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان به پرتاب گاز اشک‌آور متوسل شده‌اند. همچنین زنان معترض روسری‌های خود برداشتند. اعتراضات تهران بعد از ظهر روز دوشنبه با تجمع معترضان در خیابان حجاب این شهر آغاز شد. براساس گزارش‌ها، ماموران امنیتی تعدادی از تجمع‌کنندگان در خیابان حجاب تهران را بازداشت کردند. نیروهای امنیتی در این خیابان و اطراف آن آمبولانس‌ مستقر کرده‌اند و بازداشت‌شدگان را به آمبولانس منتقل می‌کنند.

همچنین معترضان در تهران با وجود حضور گسترده نیروهای امنیتی، مقاومت می‌کنند و به تجمع ادامه می‌دهند، این در حالی است که ماموران امنیتی به سمت معترضان در بلوار کشاورز گاز اشک‌آور پرتاب کردند.

همچنین معترضان در خیابان حجاب تهران خطاب به علی خامنه‌ای شعار «‌این آخرین پیامه» سردادند. پیشتر دانشجویان تعدادی از دانشگاه‌های مهم و اصلی تهران در اعتراض به قتل مهسا امینی در دانشگاه‌های خود تجمع کردند.